Transports > Moure's > Transports públics
Xarxes de transport pÚblics
A l'hora de moure's per Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona o Vic podeu utilitzar els mitjans de transport públic següents:
BARCELONA_________________________________________________________________________
Hi ha diferents mitjans de transport públic per moure's per Barcelona i les seves rodalies: metro, autobusos, ferrocarrils (Rodalies RENFE i Ferrocarrils de la Generalitat) i tramvia, a més del taxi.
Us recomanem la pàgina web de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), entitat local integrada per divuit municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona que ofereix, de forma conjunta, els serveis de transport públic de viatgers en el seu àmbit territorial. Aquí trobareu informació molt pràctica per moure's per Barcelona: www.emt-amb.com/index.html
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) gestiona les xarxes d'autobusos i de metro, el funicular de Montjuïc, el tramvia blau i el bus turístic.
www.tmb.net
Existeixen abonaments per cada mitjà de transport amb preus reduïts i, a més, hi ha la possibilitat de comprar abonaments amb els quals, en un mateix trajecte, es poden fer servir diferents transports sense haver de pagar per cadascun d'ells per separat (Sistema Tarifari Integrat). Aquesta és una molt bona opció per estalviar-se temps i diners.
Per conèixer les característiques dels diferents títols de transport, visiteu www.tmb.net/ca_ES/barcelona/moute/targetes/targetes.jsp A les oficines de TMB es poden comprar targetes, abonaments, sol·licitar informació sobre TMB, reclamar objectes perduts, etc.
Més informació:
L5 Diagonal: Feiners de 8 a 20 hores.
L5 Sagrada Família: Feiners de 7 a 21 hores.
L5/ L3 Sants estació - RENFE:
Feiners de 7 a 21 hores. Dissabtes de 9 a 19 hores. Diumenges i festius de 9 a 14 hores.
L1 Universitat: Feiners de 8 a 20 hores.
El Trambaix
www.trambcn.com connecta Barcelona -per la part alta de l'avinguda de la Diagonal- amb municipis del Baix Llobregat mentre que el TRAMBESÒS connecta la ciutat amb Sant Adrià del Besòs per la part del Fòrum de les Cultures fins a la Vila Olímpica. Ambdós enllacen amb diverses estacions de metro i Renfe. Les seves tarifes també estan integrades amb les de la resta de la xarxa de transport, per la qual cosa la correspondència es fa sense tornar a pagar.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC)
www.fgc.net Coneguts també com "els catalans" ofereixen diferents línies que enllacen la ciutat de Barcelona amb altres poblacions properes: Terrassa, Sabadell, Manresa... moltes d'aquestes amb una gran presència universitària. Fins i tot hi ha una parada al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Més informació:
Centre d'atenció al client de l'estació de Plaça Catalunya
Horari: de dilluns a divendres feiners de 7 a 21 hores ininterrompudament.
Centre d'atenció al client de l'estació de Provença-Balmes/Provença
Horari: de dilluns a divendres feiners de 9 a 19 hores
De l'1 al 31 d'agost, ambdós inclosos, aquest centre romandrà tancat.
Centre d'atenció al client de l'estació de Plaça Espanya
Horari: de dilluns a divendres feiners de 9 a 14 h i de 16 a 19 h.
Red Nacional de Ferrocarriles Españoles (RENFE) www.renfe.es/index.html
A més d'enllaçar Barcelona amb la seva rodalia i àrees més properes (servei "Rodalies"), RENFE és la companyia de ferrocarrils espanyola amb què es pot enllaçar Barcelona amb la resta de Catalunya (servei "Regionals") de l'Estat espanyol i amb l'estranger (servei "Grans Línies" i Alta Velocitat).
Més informació:
Sants estació - RENFE
Pl. dels Països Catalans s/n. Estació de Sants. 08014 Barcelona
Info: 902 240 202 Feiners de 7 a 21 h. Dissabtes de 9 a 19 h. Diumenges i festius de 9 a 14h.
Taxis
Una altra modalitat de transport públic urbà és, evidentment, el taxi. A Barcelona els taxis són de color negre i groc i es poden contractar o reservar directament al carrer. No accepten més de quatre passatgers. Una llum verda al sostre juntament amb un senyal, a l'interior, de LLIURE o LIBRE indiquen que un taxi està disponible.
Més informació a: www.taxibarcelona.cat/Home/USUARI/tabid/263/Default.aspx

TARRAGONA________________________________________________________________________
Per tal de dinamitzar la circulació interna de Tarragona, l'Empresa Municipal de Transports posa a la disposició dels usuaris una quinzena de línies de busos que el portaran ràpidament a qualsevol carrer, barri o platja de la ciutat.
Més informació: www.fut.es/~emt/
LLEIDA ____________________________________________________________________________
Lleida és una ciutat ideal per desplaçar-se a peu. Existeix una xarxa d'autobusos que connecten les diferents zones de la ciutat.
Més informació: www.autobusoslleida.com
GIRONA ___________________________________________________________________________
La ciutat de Girona disposa d'una xarxa d'autobusos que connecten les diferents zones de la ciutat.
Més informació: www.ajuntament.gi/bus/cat/index.php
VIC ______________________________________________________________________________
Les dimensions de la ciutat de Vic permeten que la major part de les distàncies puguin cobrir-se a peu. De totes maneres, la ciutat disposa d'una xarxa d'autobusos públics que comuniquen totes les zones de la ciutat.
Més informació: www.ajvic.net

Actualitzat: Setembre 2008
|